Amit a
TPMS-ről
tudni kell

TPMS TÍPUSLISTA

Szervizünkben ügyfeleink a legkülönbözőbb keréknyomás-ellenőrző szenzorok közül választhatnak. Kínálatunkat olyan neves beszállítók termékei képezik, mint az Alligator, HUF és Schrader.

MI IS A
TPMS?

2014. november 1-től az Európai Unió területén újonnan értékesített személygépkocsikban kötelező felszereltség lett a gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer, vagy más néven – az angol elnevezés kezdőbetűiből álló elterjedt mozaikszóval –  a TPMS (TyrePressure Monitoring System). A rendszerre német nyelvterületen az RDKS rövidítés is használatos, amely a német elnevezést alkotó szavak kezdőbetűiből származik. (ReifenDruckKontrollSysteme)

A lényege, hogy direkt vagy indirekt módon, de folyamatosan figyeli a jármű gumiabroncsaiban lévő nyomást vagy annak változását, és az erre vonatkozó információkat menet közben is megjeleníti a vezető számára. Amennyiben a nyomás bármelyik gumiabroncsban veszélyes mértékben vagy hirtelen lecsökken, a rendszer vészjelzést küld a vezető számára.

HOGYAN MŰKÖDIK A
TPMS?

Az autó TPM rendszere lehet indirekt vagy direkt. Az indirekt megoldás az ABS szenzorokat használva figyeli a kerék átmérőjének változását és ez alapján jelzi az esetleges légnyomásvesztést. A direkt rendszer ezzel szemben a szelepekkel egybeépített, a gumiabroncs belsejében elhelyezkedő, saját szenzorokkal működik. A TPMS szenzor egy jeladó, amely menet közben méri a nyomást, illetve a hőmérsékletet és rádiófrekvencián továbbítja az adatokat az autó központi komputerének. A direkt megoldás pontosabb és kerékpozíciónként is képes a mért értékek megjelenítésére, ezért az autógyártók többsége már ezt a rendszert használja. A vezető számára megjelenő információ autótípusonként eltér. Ha valamelyik kerékben a nyomás az előírthoz képest 20%-ot meghaladó mértékben csökken, a műszerfalon egy figyelmeztető jelzés jelenik meg. A legfejlettebb TPM rendszerek a szenzor vagy kerékcsere után már automatikusan képesek az egyes kerékpozíciók azonosítására.

A figyelmeztető szimbólum megjelenése valamilyen hibát jelez. A folyamatosan világító jelzés a rendszer valamelyik elemének a hibájára utal, a villogó jel pedig a nem megfelelő keréknyomást jelzi.

MILYEN ELŐNYÖKET JELENT?

A TPMS alapfelszereltséggé tételétől egyéni és közösségi szinten egyaránt pozitív hatások várhatók a közlekedésbiztonság, a gazdaságosság és a környezetterhelés területén.

Köztudott, hogy a tartósan alacsony légnyomás a gumiabroncs túlmelegedéséhez és kifáradásához vezethet. A gumiabroncs meghibásodása által okozott balesetek döntő többsége a túl alacsony keréknyomásra vezethető vissza. A TPMS széles körű elterjedése jelentősen csökkentheti ennek kockázatát és az alacsony légnyomás miatt bekövetkező, hirtelen defektek által előidézett közlekedési balesetek számát.

Tesztek igazolják, hogy az előírtnál alacsonyabb keréknyomás növeli az üzemanyag fogyasztást és kedvezőtlen hatással van a gumiabroncs futásteljesítményére is. A direkt TPMS rendszerrel a vezető a műszerfalon bármikor ellenőrizheti a kerekekben lévő nyomást, ezáltal egyszerűbbé válik az előírt értékek fenntartása. Ez átlagos esetben éves szinten akár több tízezer forint megtakarítást is eredményezhet, ami a gumiabroncs teljes élettartama alatt bőven kompenzálhatja a felmerülő pluszköltséget.

Az egyéni megtakarításon túl mindannyiunk számára előny, hogy a kevesebb elégetett üzemanyag egyben kevesebb CO2 kibocsátást is jelent. A kedvezőbb kopás miatt pedig nő az abroncsok élettartama és csökken a környezetbe jutó szennyeződés mértéke.

MILYEN ÚJ SZERVIZFELADATOKKAL JÁR?

A gumiabroncsok cseréje vagy egy új kerékgarnitúra összeszerelése eddig rövid idő alatt elvégezhető rutinfeladatnak számított. A TPMS szelepet és szenzort tartalmazó kerekek szerelése több időt és fokozott figyelmet igényel. A szenzorok ellenőrzéséhez és programozásához speciális diagnosztikai eszközre van szükség, szenzorcsere vagy kerékpozíció változás esetén pedig típustól függően szükséges lehet a rendszer újratanítása. Ha csupán a gumiabroncsok szezonális átszerelése történik, akkor is el kell végezni a szelep cseréjét vagy felújítását. A munka végeztével ellenőrizni kell rendszer hibátlan működését.

TELJES KÖRŰ TPMS SZERVIZ

A megbízható és zavartalan működésének biztosítása érdekében szervizünk az alábbi szolgáltatásokkal áll ügyfeleik rendelkezésére:

– Hibadiagnosztika
– Meghibásodott szenzorok és szelepek szakszerű cseréje
– Gyári szenzorok és szelepek átszerelése, szervizelése
– A gépkocsi TPMS rendszerével együttműködő szenzorok programozása és beszerelése a második (téli) kerékgarnitúrához
– A központi vezérlőegység szükség szerinti újratanítása
– A kerékpozíció megváltozása esetén szükséges újratanítás elvégzése

MIÉRT ÉRDEMES SZERVIZÜNKHÖZ FORDULNIA?

– Rendelkezésre állnak a legfejlettebb diagnosztikai eszközök és a speciális szerszámok
– Széles alkatrész kínálatunkból mindig kiválasztható a legoptimálisabb költséget jelentő megoldás
– Csak azt cseréljük és javítjuk, amit feltétlenül szükséges
– Azonnal vagy rövid időn belül biztosítani tudjuk a szükséges alkatrészt
– A gyári elsőszerelésű termékekkel azonos minőségű, ugyanazoktól a gyártóktól származó alkatrészeket és szenzorokat használunk
– A gumiszereléstől az újratanításig mindent szükséges munkát elvégzünk, egy helyen

Önnek tehát kevesebb időt kell a szervizben töltenie, költséget takarít meg és biztos lehet benne, hogy gépkocsijában a gumicserét vagy a javítást követően is hibátlanul és megbízhatóan működik majd ez a fontos biztonsági rendszer.

Az oldal forrása: TPMS Manager

Ózon klíma banner
TPMS banner

Várható időjárás

Tolna
11°
borús égbolt
páratartalom: 81%
szél: 2m/s É
Max 10 • Min 9
14°
Cs
17°
P
20°
Szo
22°
V

Friss hírek!