Hólánc
A hóláncról általában
A hólánc használata a téli időszakban kötelező szinte minden szomszédos országban, az előírások mellett azonban sokszor szükségszerű is. A téli gumi magában már nem elég a hegyi utakon zord, téli időjárás mellett. A hóláncot mindig időben, ha lehet még elakadás előtt szereljük fel, így kellemetlen kalandoktól óvhatjuk meg magunkat.
A megvásárolt hóláncot indulás előtt érdemes kipróbálni – felpróbálni az autóra, hogy ne éles helyzetben derüljön ki, mégsem jó méretet kaptunk.
A hóláncot már nem csak praktikus okokból és a nyugat európai ellenőrzések miatt érdemes berakni a téli vezetéshez a szerszámos ládába, hiszen a KRESZ módosítása nyomán Magyarországon is kijelölhetnek olyan útszakaszokat, amelyeken használata kötelező. Hólánc pár ezer forintért is kapható, ám az általában igen rossz minőségű, hamar elszakad.
A hóláncra érdemes komolyabb összeget szánni, hiszen használata esetén a drágább, jobb minőségű láncok kevesebb bosszúságot okoznak és hosszú éveken át szolgálnak megbízhatóan! A választás során szem előtt kell tartani az abroncs méretét és a mintázatról is dönteni kell. Ügyeljünk arra, hogy ne csak keresztirányban (létrás lánc), hanem hosszirányban is vezessen a lánc a futófelületen, ez lényegesen javítja a kormányozhatóságot (trapéz és rombusz mintás lánc). A hólánc helye mindig a meghajtott keréken van, felszerelését érdemes előre, még a téli szezon beállta előtt gyakorolni, hogy élesben már könnyen menjen.
A felszerelés után néhány métert meg kell tenni, majd ellenőrizni kell a láncok feszességét. Hólánccal nem szabad ötven kilométeres sebességnél gyorsabban hajtani, és az száraz, hó-mentes aszfalton huzamosabban nem használható. Ez nemcsak a láncot, hanem a gumit és a futóművet is tönkreteheti.
A részletekről érdeklődjön szervizünkben!