Központosító
gyűrű
A KÖZPONTOSÍTÓ GYŰRŰK
A kerék rögzítésénél fontos, hogy a kerék a kerékagyhoz képest középre kerüljön, biztosítva ezzel az autó sima futását és a kiegyensúlyozást, a vibráció nélküli forgást.
Az acél keréktárcsák egyféle autóhoz készülnek, azok középfurata mindig az adott autó kerékagy méretéhez készül, annál egytized milliméterrel nagyobb.
A könnyűfém keréktárcsák esetében a gyári alufelnikhez nem szükséges központosító gyűrű, annak középfurata is egyezik a hozzá való autókerék agyának méretével.
Ha más alufelnit szereltetünk autónkra, akkor nagyon gyakran a felni középfurata nem egyezik a kerékagy felfekvési, illesztési átmérőjével, ezért központosító gyűrűre van szükség, hogy a kerék középre kerüljön.
A szükséges központosító (tehermentesítő) gyűrűket két számadattal lehet beazonosítani: ezek az autó pontos típusa, évjárattal, motormérettel (ebből már tudjuk a kerékagy méretét), valamint a másik méretet a felszerelni kívánt alufelni belső központi furatának átmérője adja. A számok milliméter mértékegységben vannak megadva. Pl.: Opel Astra H 1,4I (4×100) agymérete: 56,6 mm, felszerelni kívánt alufelni belső furata 70,1, akkor a szűkítő gyűrű 70,1 mm-ről szűkít 56,6 mm-re